Leverans & Retur

 Leverans 

  • Våra normala leveranstider är 2-5 arbetsdagar. Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. OBS! På egen designade produkter är leveranstiden något längre cirka 4-12v beroende på vad du har valt. Leverans tiden kan även bli längre om sjukdom eller leverantörs fel uppstått.
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: info@lyckabys.se.
  • Om du inte hämtar ut ditt paket i tid så skickas det tillbaka till oss. Då kommer du behöva betala en avgift på 250kr. Om du vill ha ditt paket utskickat igen måste du kontakta oss på info@lyckabys.se inom 7 dagar från det att paketet gått i retur, Du får då betala frakten som är 99kr tillbaka till dig. Om vi inte hör något ifrån dig inom 7 dagar från de att paketet gått i retur så kommer du inte få några produkter och du får inte tillbaka pengarna för produkterna.

   Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. OBS! Gäller ej egen designade eller måttbeställda produkter

 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@lyckabys.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 
  • Återbetalning sker endast via banköverföring och sker inom 5-8 bankdagar efter att vi mottagit dina bank uppgifter.

 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@lyckabys.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Gå med i vårt nyhetsbrev

- Få 10% rabatt på din första beställning